Regulamin

Regulamin Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych organizowanych przez

Biuro Podróży Ida Travel Sp z o.o.

I. Postanowienia ogólne:

1. Organizatorem turystyki według Ustawy z dn. 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i usługach powiązanych jest Biuro Podróży Ida Travel Sp z o.o., zwany „Organizatorem” , z siedzibą w Toruniu, adres Łódzka 53/20, 87-100 Toruń; NIP: 9562390749, KRS 0001087899, wpis do rejestru Organizatorów Turystyki Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego nr 41691(dalej: „Organizator” lub „Biuro”).

2. Prawa i obowiązki Uczestników imprezy turystycznej oraz Organizatora zawarte są w przepisach Regulaminu uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez Biuro Podróży Ida Travel Sp. z o.o. dalej: „Regulamin”) oraz Ustawy z dn. 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 póz 93, tekst jednolity), (dalej: „k.c.”)Ustawy z dn. 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz.U. 2017 poz. 2361, tekst jednolity).

3. Regulamin stanowi integralną część umowy o udział w imprezie turystycznej organizowanej przez Biuro Podróży Ida Travel Sp. z o.o. (dalej: „Umowa”). Regulamin dotyczy wszystkich imprez turystycznych organizowanych przez Organizatora, które są zamieszczone oraz dostępne na stronie internetowej www.idatravel.pl, w katalogu i innych materiałach Organizatora.

4. Przy zawieraniu Umowy Uczestnik zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem Uczestnictwa w Imprezach Turystycznych organizowanych przez Biuro Podróży Ida Travel Sp z o.o.

5. Zawarcie przez Uczestnika Umowy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na warunki i postanowienia Umowy oraz jej integralnych części, w imieniu swoim oraz pozostałych Uczestników wskazanych w Umowie.

6. Zawierając Umowę Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych oraz pozostałych zgłoszonych przez niego Uczestników, w tym na udostępnianie i uaktualnianie , w sposób niezbędny do realizacji imprezy turystycznej.

7. Zawarcie Umowy na rzecz małoletniego wymaga pisemnej zgody rodziców lub opiekunów.

II. Zawarcie Umowy o Imprezę Turystyczną

1. Informacje zamieszczone na www.idatravel.pl oraz inne informacje przekazywane przez Organizatora, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 k.c.

2. Organizator za pośrednictwem serwisu internetowego udostępnia informacje dotyczące imprezy turystycznej, w tym zawierające szczegółowy program, koszty i inne świadczenia.

3. Zainteresowany udziałem w imprezie turystycznej może dokonać wstępnej rezerwacji za pośrednictwem:

– formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej www.idatravel.pl/kontakt/.

– adresu mailowego: biuro@idatravel.pl

– telefonicznie pod numerem: 791007111

– bezpośrednio w biurze podróży pod adresem: ul. Kosztowska 67, 41-409 Mysłowice w godzinach: poniedziałek-piątek 09:00-17:00, sobota 09:00-13:00

4. Pracownik biura podróży po otrzymaniu formularza zgłoszeniowego zweryfikuje dostępność miejsc na wybraną ofertę, a następnie:

– w przypadku wolnych miejsc prześle na wskazany przez Klienta na adres mailowy niezbędne szczegóły oraz dokumenty wymagane do zawarcia Umowy, w terminie do 3 dni.

– w przypadku braku wolnych miejsc poinformuje Klienta o tym fakcie, na wskazany przez niego adres mailowy.

5. Zawarcie Umowy o udział w imprezie turystycznej następuje po podpisaniu Umowy przez Uczestnika oraz wpłaceniu przez niego zaliczki w ciągu 24 godzin od daty podpisania Umowy, w wysokości 25% ceny imprezy turystycznej z zastrzeżeniem pkt 4.

6. Pozostałą kwotę stanowiącą 75% ceny imprezy, Uczestnik wpłaca pomiędzy 25 a 3 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy.

7. Wraz z dokonaniem rezerwacji lub podpisaniem Umowy Klient zobowiązany jest w ciągu 24 godzin od daty zgłoszenia dokonać pierwszej wpłaty w wysokości 25% ceny imprezy turystycznej. Pozostałą kwotę stanowiącą 75% ceny imprezy, Klient wpłaca pomiędzy 25 a 3 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy.

8. Biuro zastrzega sobie prawo rozwiązania Umowy w przypadku braku którejkolwiek z wpłat, o których mowa w akapicie II pkt 5 i 6, w ustalonych terminach. Organizator jest uprawniony do żądania od Uczestników zwrotu uzasadnionych wydatków poniesionych w celu przygotowania udziału Uczestników w imprezie turystycznej.

9. Biuro może wyrazić zgodę na przeniesienie przez Uczestnika uprawnień i obowiązków wynikających z Umowy na inną osobę, jeśli Uczestnik powiadomi o tym fakcie pisemnie lub mailowo Biuro nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy. W przypadku wyrażenia zgody przez Biuro, osoba przenosząca uprawnienia i obowiązki na inną osobę zobowiązana jest do zwrotu dokumentów otrzymanych przez Organizatora, zaś osoba, która przejmuje uprawnienia i obowiązki, zobowiązana jest niezwłocznie do dostarczenia wszelkich danych umożliwianych podpisanie aneksu do zawartej przez dotychczasowego Uczestnika Umowy.

III. Zmiana Umowy, odwołanie imprezy, rezygnacja z udziału w imprezie

1. W przypadku, gdy Organizator z przyczyn niezależnych od siebie, musi zmienić główne właściwości usług turystycznych, o których mowa w art. 40 ust. 1 pkt.1 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24 listopada 2017 r., niezwłocznie, przed rozpoczęciem imprezy turystycznej poinformuje ona mailowo lub pisemnie Uczestnika o tych zmianach. Uczestnik po uzyskaniu informacji od Organizatora, zobowiązany jest w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji o zmianie Umowy, poinformować Organizatora czy przyjmuje proponowaną zmianę Umowy, odstępuje od zawartej Umowy za zwrotem przez niego opłat albo odstępuje od Umowy i przyjmuje zastępczą imprezę, jeśli jest oferowana.

2. Organizator po zawarciu Umowy może podwyższyć cenę imprezy o 10%, jako bezpośredni skutek zmiany:

A). ceny przewozów pasażerskich wynikających ze zmiany kosztów paliwa

B). kursów walut mających znaczenie dla kosztów imprezy turystycznej

C). wysokości podatków lub opłat od usług turystycznych objętych umową, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy turystycznej, w tym podatków turystycznych, opłat za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz lotniskach.

3. Cena może zostać podwyższona z przyczyn niezależnych od Organizatora do 14 dnia przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej. Organizator zobowiązany jest do poinformowania Uczestnika mailowo lub pisemnie albo na innym trwałym nośniku w sposób zrozumiały i jasny o zmianie wraz z uzasadnieniem podwyżki i sposobu jej wyliczenia.

4. Uczestnik zobowiązany jest w terminie 7 dni od uzyskania informacji od Organizatora, o której mowa w akapicie III pkt 3, do wskazania czy:

A). przyjmuje zaproponowaną zmianę

B). odstępuje od zawartej Umowy za zwrotem poniesionych przez niego opłat, uwzględniając koszty poniesione przez Organizatora, wynikających z zawartych przez niego umów.

C). odstępuje od Umowy i przyjmuje zastępczą imprezę, o ile Biuro ma możliwość zaoferowania innej imprezy turystycznej.

5. W przypadku, o którym mowa w akapicie III pkt 1 lub 4, po odstąpieniu Uczestnika od Umowy, Organizator zobowiązany jest do zwrotu poniesionych przez Uczestnika kosztów w terminie 14 dni od dnia poinformowania Organizatora o odstąpieniu.

6. W przypadku obniżenia ceny imprezy turystycznej, Organizatorowi przysługuje prawo do obniżki ceny odpowiadającej obniżenia kosztów, które nastąpiło po zawarciu Umowy, a przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W przypadku obniżenia ceny Organizator może odliczyć od zwrotu należnego Uczestnikowi rzeczywiste koszty obsługi. Na żądanie Uczestnika, Organizator przedstawia dowód poniesionych kosztów przygotowanie imprezy turystycznej.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany warunków Umowy, gdy zmiana jest nieznaczna i poinformuje o tym fakcie Uczestnika mailowo lub pisemnie.

8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności wydarzeń w trakcie jej trwania, nie stanowi to jednak zmiany właściwości usług turystycznych.

9. Impreza turystyczna rozpoczyna się w wyznaczonym terminie oraz miejscu wskazanym w Umowie. W przypadku braku stawiennictwa się Uczestnika, w terminie i miejscu wskazanym w Umowie, bez winy Organizatora, biuro podróży nie ma obowiązku zapewnienia Uczestnikowi przejazdu w celu umożliwienia wzięcia udziału w imprezie turystycznej, a także nie ma obowiązku zwrotu opłat poniesionych przez Uczestnika w związku z brakiem udziału w imprezie turystycznej.

10. Odstąpienie od Umowy może nastąpić przed rozpoczęciem imprezy turystycznej z zastrzeżeniem w pkt 1 i 4 akapit III, wyłącznie w formie pisemnego oświadczenia złożonego bezpośrednio u Organizatora lub na wskazany przez biuro adres e-mail. Za datę odstąpienia uznaje się dzień wpłynięcia rezygnacji do Biura.

11. Uczestnik odstępujący od Umowy zobowiązany jest zapłacić Organizatorowi opłaty z tytułu odstąpienia od Umowy, w wysokości:

A). do 25 dni przed datą rozpoczęcia imprezy 20% ceny całej imprezy turystycznej

B). pomiędzy 24-15 dniem przed datą rozpoczęcia imprezy 50% ceny całej imprezy turystycznej

C). na 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy 90% ceny całej imprezy turystycznej

D). w trakcie imprezy (przerwanie udziału w imprezie) – 10% ceny całej imprezy turystycznej

12. Jeżeli Uczestnik zawarł Umowę w imieniu kilku osób i doszło do odstąpienia chociażby jednego z nich, Organizator ma prawo do dokonania ponownej kalkulacji ceny imprezy turystycznej.

13. W przypadku imprez z dojazdem autokarem, przy małej liczbie uczestników, Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany środka transportu z autokaru na bus (klimatyzacja, dvd, uchylne siedzenia). Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia autokarów i transferów spowodowane czynnikami niezależnymi od Biura m.in warunki atmosferyczne, przejścia graniczne, strajki. Połączenia na trasach krajowych będą realizowane przy minimum 10 osobach.

14. Na trasach dojazdowych w Polsce połączenia mogą być realizowane autokarami turystycznymi, busami, samochodami osobowymi lub transportem publicznym po uprzedniej rezerwacji miejsc przez Organizatora. W zależności od wyjazdu możliwa jest przesiadka do właściwego autokaru w Katowicach lub w innym mieście w Polsce.

15. Organizator zapewnia środek transportu posiadający ważne przeglądy techniczne, niestwierdzające usterek oraz posiada wszelkie zezwolenia dopuszczające go do ruchu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jak i poza jej granicami.

16. W przypadku imprez lotniczych koszt zakupu biletu lotniczego jest bezzwrotny i nie podlega zwrotowi.

17. W przypadku imprez autokarowych lub z dojazdem własnym powyższe koszty naliczane są od całkowitej kwoty rezerwacji. W przypadku imprez lotniczych powyższe kwoty naliczane są od całkowitej kwoty rezerwacji, pomniejszonej o koszt biletu lotniczego. Koszty te dotyczą również Podróżnych, którzy z przyczyn niezależnych od Organizatora nie otrzymali wizy na wykupioną imprezę.

18. Organizator zastrzega sobie prawo odwołania (rozwiązania umowy) imprezy w przypadku gdy:

A). Liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie turystycznej, jest mniejsza niż 30 osób lub inna minimalna liczba osób podana w Umowie, a Organizator poinformował Uczestnika mailowo lub pisemnie o rozwiązaniu Umowy w terminie:

– 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni

– 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni

– 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni

B). Organizator nie może zrealizować Umowy z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił Uczestnika mailowo lub pisemnie o rozwiązaniu Umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.

19. W przypadkach określonych w pkt 18 akapit III, Uczestnikowi nie przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie z tytułu rozwiązanej Umowy.

20. Przepisy pkt 18 i 19 akapit III, nie stosuje się odpowiednio w przypadku konieczności przesunięcia terminu imprezy.

21. Zwrot kosztów dokonywany jest przez Organizatora i następuje w terminie 14 dni od rozwiązania Umowy.

IV. Ubezpieczenie Uczestników Imprezy

1. W przypadku imprez krajowych Organizator na mocy zawartej z WIENER VIENNA INSURANCE GROUP umowy generalnej ubezpieczenia nr 500007235 z dnia 21.03.2024 r., zawiera na rzecz swoich Klientów umowy ubezpieczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zakres i sumy ubezpieczenia przedstawione są w Umowie o udział w imprezie turystycznej.

2. W przypadku imprez krajowych Organizator na podstawie zawartej z WIENER VIENNA INSURANCE GROUP umowy generalnej ubezpieczenia nr 500007235 z dnia 21.03.2024 r., informuje, że każdy Uczestnik imprezy turystycznej jest zgłoszony do WIENER VIENNA INSURANCE GROUP i zgodnie z postanowieniami umowy generalnej objęty jest ubezpieczeniem Następstw Nieszczęśliwych Wypadków na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Rodzaj i zakres ubezpieczenia przedstawiony jest w umowie o imprezie turystycznej.

3.Uczestnicy imprez krajowych ubezpieczeni są w WIENER VIENNA INSURANCE GROUP na kwotę 6000 zł od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków lub w innej firmie ubezpieczeniowej, jeżeli umowa o udział w imprezie turystycznej wskazuje inaczej.

4. W przypadku imprez krajowych osoba zawierająca Umowę oświadcza za siebie i za innych Uczestników imprezy, w imieniu których dokonuje zakupu i płatności za imprezę turystyczną, że przed zawarciem Umowy o udział w imprezie turystycznej otrzymał i zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group wyjazdów turystycznych „Ubezpieczeni w Podróży” oraz z Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group, stanowiące załącznik do Umowy o udział w imprezie turystycznej. Ogólne Warunki Uczestnictwa zostały zatwierdzone uchwałą Zarządu Wiener TU S. A. Nr 132/21 z dnia 07.10.2021 r. i mają zastosowanie do umów ubezpieczenia zawartych począwszy od tej daty.

5. W przypadku imprez zagranicznych Organizator na podstawie zawartej z WIENER VIENNA ISNURANCE GROUP umowy generalnej ubezpieczenia nr 500007235 z dnia 21.03.2024 r., zawiera na rzecz swoich Klientów umowy ubezpieczenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Zakres i sumy ubezpieczenia przedstawione są w Umowie o udział w imprezie turystycznej.

6. W przypadku imprez zagranicznych Organizator na podstawie zawartej z WIENER VIENNA INSURANCE GROUP umowy generalnej ubezpieczenia nr 500007235 z dnia 21.03.2024 r., informuje, że każdy Uczestnik imprezy turystycznej jest zgłoszony do WIENER VIENNA INSURANCE GROUP i zgodnie z postanowieniami umowy generalnej objęty jest ubezpieczeniem. Rodzaj i zakres ubezpieczenia przedstawiony jest w Umowie o udział w imprezie turystycznej.

7. Uczestnicy imprez zagranicznych ubezpieczeni są w WIENER VIENNA INSURANCE GROUP na kwotę 20 000 EURO.

8.W przypadku imprez zagranicznych osoba zawierająca Umowę oświadcza za siebie i za innych Uczestników imprezy, w imieniu których dokonuje zakupu i płatności za imprezę turystyczną, że przed zawarciem Umowy o udział w imprezie turystycznej otrzymał i zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group wyjazdów turystycznych „Ubezpieczeni w Podróży” oraz z Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group, stanowiące załącznik do Umowy o udział w imprezie turystycznej. Ogólne Warunki Uczestnictwa zostały zatwierdzone uchwałą Zarządu Wiener TU S. A. Nr 132/21 z dnia o7.10.2021 r. i mają zastosowanie do umów ubezpieczenia zawartych począwszy od tej daty.

9. Uczestnik wyraża zgodę na udostępnienie WIENER VIENNA INSURANCE GROUP przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych dokumentacji medycznej oraz przez NFZ nazw i adresów świadczeniodawców (a także zwalnia lekarzy w kraju i za granicą z tajemnicy lekarskiej) w celu ustalenia prawa do świadczenia z zawartej umowy ubezpieczenia i wysokości tego świadczenia. Zgoda jest ważna pod warunkiem zaistnienia zdarzenia ubezpieczeniowego.

10. Uczestnik ma możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia kosztów rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej lub wcześniejszego powrotu do RP z przyczyn losowych tj. Nieszczęśliwy wypadek, przedwczesny poród , śmierć osoby bliskiej, poważna szkoda w mieniu ubezpieczonego zgodnie z OWU, stosownie do oferty ubezpieczycieli dostępnej u Organizatora, na stronie www.wiener.pl lub w dowolnym towarzystwie ubezpieczeniowym oferującym takie ubezpieczenie.

10. Dane Ubezpieczonych będą udostępnione do Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą ul. Wołowska 22A, 02-675 Warszawa, w celu realizacji umowy ubezpieczenia.

V. Obowiązki Uczestnika

1. Uczestnik zobowiązany jest na miejscu zbiórki posiadać: Umowę o udział w imprezie turystycznej, dowód wpłaty, a także ważny i odpowiedni dokument tożsamości uprawniający Uczestnika do przekroczenia granicy z danym państwem (zgodnie z przepisami kraju docelowego i krajów tranzytowych – odpowiednio dowód osobisty lub paszport). Powyższy obowiązek posiadania ważnego dokumentu podróży dotyczy również dzieci – bez względu na wiek.

2. Uczestnik ma obowiązek poinformować Organizatora o wszelkich niezgodnościach stwierdzonych w trakcie realizacji imprezy turystycznej.

3. W przypadku imprez autokarowych każdy Uczestnik może zabrać jeden bagaż o wadze do max. 20 kg oraz jeden bagaż podręczny w autokarze o wadze do max. 5 kg. Ze względu na maksymalną ładowność autokaru ściśle limitowaną przepisami transportowymi, Organizator jak i Przewoźnik może odmówić zabrania na pokład autokaru bagażu, który przekroczy limit.

4. W przypadku imprez lotniczych cena wycieczki zawiera bagaż podręczny, którego wymiary i waga zaleleży od przewoźnika operującego na wybranej trasie. Istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego. Opłaty za bagaż główny są zależne od terminu przelotu i są ustalane przez przewoźnika. W momencie rezerwacji Uczdestnik wybiera bagaż, w przypadku wykupienia bagażu w późniejszym terminie jego cena będzie wyższa według stawki przewoźnika.

5. W celu sprawnego przebiegu imprezy Uczestnik zobowiązany jest stosować się do zaleceń pilota grupy, opiekuna wycieczki, przestrzegać punktualności oraz informować o zamiarze oddalenia się od grupy.

VI. Reklamacje/szkody

1. Reklamacje w sprawie świadczeń winny być składane na piśmie, na adres Biura.

2. Składając reklamację Uczestnik winien uzyskać podpis pilota lub rezydenta na piśmie reklamacyjnym.

3. Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych Umową. Uczestnik zobowiązany jest do niezwłocznego zawiadomienia Organizatora lub jego przedstawiciela o niezgodności usług z zawartą Umową. Organizator, który w czasie trwania danej imprezy nie wykonuje przewidzianych w Umowie usług stanowiących istotną część tej imprezy, jest zobowiązany, bez obciążania Uczestnika dodatkowymi kosztami, wykonać w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenia zastępcze, również w przypadku, gdy uzgodniony w Umowie powrót Uczestnika do miejsca rozpoczęcia podróży nie został zapewniony.

4. Uczestnik może odrzucić zaproponowanie świadczenia zastępcze tylko wtedy gdy nie są one porównywalne z tym, co zostało uzgodnione w Umowie, lub jeżeli przyznana obniżka ceny jest nieodpowiednia.

5. Jeżeli impreza obejmuje transport uczestników, Organizator zapewnia powrót uczestnika powrót do kraju równoważnym środkiem transportu niezwłocznie i bez obciążania uczestnika dodatkowymi kosztami. Pilot oraz rezydent nie są upoważnieni do uznawania roszczeń.

6. W razie wyrządzenia przez Uczestnika imprezy szkody w mieniu lub na osobie, Uczestnik ponosi odpowiedzialność cywilną oraz karną za wyrządzoną szkodę. W razie naprawienia przez Organizatora szkody wyrządzonej przez Uczestnika imprezy, Organizator uprawniony jest do żądania zwrotu wartości naprawionej szkody oraz zadośćuczynienia za utratę marki.

VII. Ochrona przed niewypłacalnością

Organizator posiada w Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group, ul. Wołowska 22A, 02-675 Warszawa gwarancję ubezpieczeniową nr COR499118.

Podróżni mogą kontaktować się z tym podmiotem lub w określonych przypadkach z właściwym organem, czyli Marszałkiem Województwa Kujawsko-Pomorskiego z siedzibą w Toruniu przy ul. Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń; Departament Sportu i Turystyki ul. Św. Jana 1/3 87-100 Toruń tel. 56 621821, e-mail: st.sekretariat@kujawsko-pomorskie.pl

VIII. Postanowienia końcowe

1. Ewentualne spory powstałe w związku z wykonywaniem Umowy, strony będą rozstrzygały polubownie, a w przypadku nie osiągnięcia porozumienia przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.

2. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) (Dz. Urz. UE L 165 z 18.06.2013, str. 1) informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).

3. Zgodnie z ustawą z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. póz. 1823) informujemy, że za obopólną zgodą, wszelkie spory w związku z wykonywaniem umowy mogą być rozstrzygane w drodze pozasądowych metod rozwiązywania sporów.

4. Wszelkie zmiany Umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem ust. 76.

5. Zmiana Umowy nie wymaga formy pisemnej, w następujących przypadkach:

A). Zmiany, które polegają na rozszerzeniu programy zwiedzania bez zmiany ceny,

B). Zmiany kolejności zwiedzania poszczególnych punktów wycieczki,

C). w przypadku, gdy zmiana ta jest korzystna dla Uczestnika, np. w przypadku obniżenia kosztów imprezy turystycznej